2011-08-01

hej hej hallå!

nästan alla ja känner e rädd för någon insekt, eller iallafall tycker att nån speciell är obehaglig/äcklig o.s.v
dom flesta av er som läser min blogg vet antagligen att jag hatar spindlar, dom e grymt äckliga och skrämmande..
igårkväll så erkände tillome min syster att det finns en sorts spindel som hon tycker e grymt äcklig, den heter "kamel spindel/camel spider", så ja sökte på bilder på google å fy fan va äckliga dom va, hade mardrömmar inatt som va fulla me dom där äckliga krypen! brrrr..

MEN! idag har jag hittat en insekt som e värre än alla andra...
för första gången i mitt liv så har ja sett en FÄSTING på nära håll, min stackars katt hade en i ansiktet..
här uppe ska de inte vara vanligt me fästingar, å de ha aldrig vare de heller, så gissa om ja fick panik?!
dom e dom vidrigaste, snuskigaste, helt absolut galet äckligaste insekterna nånsin!
jag hade hellre legat i ett badkar fullt me spindlar än å få en fästing!
nu kommer ja aldrig mer kunna gå barfota/barbent!!!

ja har helt seriöst mått kräk-illa ända sen ja såg fästingen!
å ännumer efter att vi tagit bort den från katten, då ja verkligen såg hur dom ser ut! AAAHHH!!

min "sommar-favorit-syssla" har nu förstörts... ja som äääälskar att springa barfota i gräset!
nu blir de inge mer spring.. fyfan usch å blä för dom där snuskiga jävla blodsugarna! brrr..

bara ja tänker på dom får ja panik!
ÄCKLIGA ÄCKLIGA ÄCKLIGA JÄVLA VIDRIGA VARELSER!!! DÖ!!



HELLRE EN ÄCKEL-SPINDEL ÄN EN FÄSTING!!

Kommentarer
Postat av: Maria

fästingar finns mest i hög-gräset. Så du kan kuta barfota bäst du vill på gräsmattan och så. Men vill du va på säkra sidan undviker du ängar med högt gräs. Det blir bara vanligare och vanligare med fästingar här uppe eftersom det blir bara varmare.

2011-08-03 @ 16:21:08
URL: http://mariiahelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0