NYTT

nu ha ja min nya header, så då passar det ju bra att berätta lite om mitt "nya" liv!

jag går nu turismlinjen på Grimslövs folkhögskola, å de e precis vart jag vill vara just nu!
jag har gått här i ca 1 å en halv vecka nu, å ja älskar det!
jag älskar naturen, jag älskar klasskompisarna, lärarna, aktiviteterna å maten!
under första veckan, dom första 3 dagarna va de mest en massa information å lekar, sen började vi med schemat, å ja må ju säga att mitt schema känns nästan som en dröm! såå mycket roligt som vi ska göra! :D
sen kom helgen och klassfesten/kräftkalaset/inflyttningsfesten, de va en trevlig kväll med mycket roliga människor att titta på och umgås med, själv drack ja bara ett glas vin å tog de lugnt, men ja hade väldigt trevligt ändå! man behöver inte en massa alkohol för att ha roligt^^
på lördagen va ja sympatibakis med istortsett hela skolan, tyckte lite halvsynd om dom flesta :P
söndagen va bara en mysig å slapp dag, med en lite krånglig mage.

sen kom måndagen.. lite mindre roligt då ja vaknar upp med en förbannat ond mage, som blev så dålig under första lektionen så att ja fick sjukanmäla mig och lägga mej i sängen, en mycket besviken Ronja då ja missade en massa saker som jag tycker är intressanta, å hade velat lära mig!
sen kom idag, samma sak igen, magonta å yrsel o.s.v. så en ännumer besviken Ronja då ja missa att paddla kanot! vilken himla tur att vi ska göra det igen :)
ja kom nyss hem från doktorn i växjö, å de visade sig att jag (helvete oxå!) har IBS.. såå typiskt!
men nu när dom vet vad det är för fel så ska jag få olika medeciner som gör det bättre!
tyvärr finns det ingen medecin mot själva sjukdomen IBS, men det finns medecin som kan lindra besvären iallafall :) så nu håller ja tummarna!

nästa vecka ska vi iallafall till "vildmark i Värmland"
DAG ETT består istortsett hela dagen av resa, fika och handla mat :P
DAG TVÅ ska vi bygga timmerflotte som vi ska åka längst med floden i ca 4-5 timmar tills vi kommer fram till campinglägret, där ska vi steka kolbullar, YEEEY! :D å sen e de dax för å sova,
DAG TRE åker vi till Trysil i norge för att åka/paddla rafting, eller som man säger på svenska: forsränning! wiihooo! ja kommer va livrädd men fyy faan va kuuul! :D
DAG FYRA så kommer vi att "leka" i en upplevelsebana vid Brattfallet, banan innehåller sammarbetsövningar och höghöjdsbana! åter igen kommer ja att skita ner mej själv av rädsla, men ja ska göra de! ja ska klara av de! å de verkar ju så förbannat kul! :D
DAG FEM packar vi ihop och beger oss tillbaka till skolan för att få helg och pusta ut^^

hur roligt låter de då?! :D e ni inte lite avis va? va va va?!! ;P
de e nästan så att ja e avis på mej själv!

här kommer några bilder från skolan:







den här bilden e ca en fjärdedel av allén som går till skolan,
tydligen så är hela allén 1km lång^^
å den e såå vacker!

undrar ni någe om nån av bilderna, så e de bara å kommentera!

puss å gonatt från en liten sjukling! <3

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag e så sjukt avis jag vill också göra massa sånt skojit :) Kommer ihåg alla utflykter åh tok vi hade för oss i åre va ju super roligtt!! Åh lycka till med allt gumman! <3

2011-08-31 @ 00:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0