"gnäll nattblogg"

tänkte bara blogga lite onödigt.. känner att ja vill skriva av mej lite... om min mage..
så de här kommer bli ett tråkigt inlägg, ett sånt där man tycker e skit irritersamt att läsa.
så ni behöver verkligen inte läsa :)
ja e bara så less på allt just nu.. säkert en sån där vinter depprision, vet inte ens hur de stavas O_o
å allt beror på magen.. den här jävla magen som knappt ger mej en enda lugn stund! i 2 år!!
förut kom de onda+illamåeende liksom i perioder, men nu har ja haft de konstant sen 2 veckor innan vi gick på jullov... den 22a va ja till sjukan å dom kollade mina gallgångar med ultraljud.. dom hittade inget fel då heller..

förra veckan en natt, vaknade ja 01.45 å hade så ont så ja kunde knappt andas, när ja väl fått till en lugn andning släpade ja mej upp ur sängen, dubbelvikt å me tårarna sprutande.. ringde till sjukvårdsrådgivningen som ville skicka en ambulans/sjuk taxi för att köra mej till akuten, men eftersom dom ändå aldrig hittar nå fel så sa ja att de inte behövdes, utan ja kunde be min pappa skjutsa mej.. men ja ville inte väcka han.. men typ en timma senare vaknade han av sig själv.. men ja ville inte på sjukan, trots att de gjorde så ont så ja trodde seriöst att ja skulle dö, å då menar ja verkligen dö, på riktigt.. så pappa satte sig i soffan med mig hela natten å höll koll så att jag inte skulle bli sämre.. min älskade lilla pappa <3 som tur va började det onda försvinna där vid 6 halv 7 på morgonen, så de vart inget sjukhus.. ja gillar inte sjukhus..

å sen på julafton så vaknar ja me mer magonta å illamående än en vanlig dag.. åt lite julmat, sen gick ja hem å la mej i sängen tackvare att magen gjorde så ont.. sov alltså istorsett bort min julafton.. sämsta julen hittills..

å sen har de bara fortsatt så.. magonta å illamåeende.. å galet mkt mardrömmar..
å nu e de så pass mkt så ja kan faktiskt erkänna att de har satt sig på mitt psyke.. ja klarar inte av å åka buss längre, knappt tåg.. kan knappt gå in i en affär.. tillome när ja ska in i klassrummet eller skolmatsalen.. överhuvudtaget nånstans där det är mkt folk..
för ja e så jävla rädd att ja ska spy eller svimma bland folk.. å ja får exakt den känslan när ja e på något av dessa ställen, jag börjar skaka å kallsvettas, blir dubbelt så mkt illamåeende å alldeles yr.. ja känner liksom att jag verkligen måste där ifrån, exakt just den sekunden! inte en sekund längre, för då kommer något av de ja e rädd för att hända..
å va e de egentligen å va rädd för.. de e sånt som händer.. trots att ja vet de, så känner ja ändå samma sak.

å nu sitter ja här, med mega jätte ont i magen igen.. trött är ja oxå, men vågar inte gå å lägga mej.. e så jävla rädd att ja ska vakna igen, me jätte ont.. för då måste ja till sjukan.. å ja vill verkligen inte dit..
de känns som att dom inte gör nån nytta överhuvudtaget.. dom lyssnar ju inte ens på vad ja säger..
sitter här me miljoner tankar.. kommer ja ens klara att fortsätta gå skolan? skolan som ja verkligen, verkligen älskar, när ja e klar får ja jobba me de ja verkligen vill! en dröm som går i uppfyllelse!
å då kommer tankarna - kommer ja ens kunna jobba me dessa saker om inte min mage blir bra? kommer ja ens klara av å ha ett vanligt jobb? som att sitta i kassan på en affär?
å tackvare att ja tänker såhär, så får ja ångest å dåligt samvete, för de finns så många människor där ute som har de så sjukt mkt sämre än mej..
å ja kommer ha sån jävla ångest att ja skrivit allt de här nu, å öppnat mej för er som läser.. ja vet inte ens vilka ni e, de e nog därför ja har lätt att skriva allt de här.. hade varit miljoner gånger jobbigare om ja visste vilka ni va.. å även om ni tycker att ja bara e en gnällig otacksam tjej, så snälla döm mej inte.. ja behövde bara skriva av mej. å ja vet att vissa av er, kommer hata att ja skrivit de här, så att folk kan se...
tack!


peace out folks!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag följer din blogg.och hoppas din mage blir snällare mot dej:(Kramiz Ronja du är en stark tjej

2011-12-31 @ 11:02:07
URL: http://tinasnobben.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rädsla är ett kraftfullt instrument som tynger oss. Att våga visa sig svag är en styrka. Var inte rädd för att svimma inför andra människor, var inte rädd för att förlita dig på dem. Den rädslan trycker bara ner dig mer ch får paniken att växa, paniken som attackerar din mage än mer. Acceptera vad du känner, så att du med ärlighet kan konfrontera det. Vem vet, kanske det blir bättre då?

2011-12-31 @ 13:45:04
Postat av: kloss

Psst min mage e heltrasig ju, å ja klarar de juh bra ändå ju, ingen som märker att jag har tokont ens. Så bara du lär dig å strunta i det psykiska så blire nog mycke bättre :) <7

2012-01-01 @ 16:51:15
URL: http://kloss.blogg.se/
Postat av: Jennie W

Ronja, be dem kolla om det är IBS. Det har jag och ett av kännetecknen är att magen krampar ihop sig för en (speciellt i stressade situationer) men alla värden visar på en fullt fungerande kropp. Jag hade samma problem som du (eller i alla fall snarlika) i fem år tid, men jag har upptäckt att om jag äter vegetariskt eller LCHF så fungerar magen jättebra. Så nu är jag frisk igen! Det är värt att kolla upp. Det är inte säkert läkarna själva kommer på att kolla upp det. Jag fick vänta 2,5 år på att en läkare skulle undersöka möjligheten att det var IBS. Be dem kolla. Du får gärna höra av dig om du vill snacka med någon som typ "hajar grejen". Och du, ju bättre du mår i huvudet ju bättre mår magen.Hoppas det löser sig. Kram på dig.

2012-01-10 @ 10:18:22
Postat av: ronja

jennie --> jag har IBS, de har dom redan kollat upp, men dom säger att det är något mer oxå, som dom inte kan hitta åt va de e.. :S

men nu de senaste 2 veckorna har de varit mkt bättre än innan :)

2012-01-28 @ 13:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0