2011-03-28

ja e fortfarande sjuk.. å nu e resten av huset oxå det, mina förkylningsbaciller måste vara starka ;)

den här dagen har känts jätte jättekort, efter att ja fixat frukosten så gick ja å la mig igen (8.45)
å råkade sova till typ 12.30, satt me datorn en sväng, klev upp å gjorde dagens sysslor, sen la ja mig i sängen igen, å när ja va på väg att hämta flickorna, så skickar mamman sms att hon hämtar dom...
så då la ja mig i sängen igen O_o
fast när dom kom hem så har ja ju faktiskt lekt med dom ända tills middagen.
å nu e de kväll igen..

ja har tyvärr inge kul å skriva om nu när ja bara sover å försöker bli frisk.. :/
men nu har iaf dom flesta blommorna slagit ut, och vissa av träden börjar bli gröna,
ska nog fota lite i morgon om jag orkar gå på min "morgonpromenad".. å om de e bra väder såklart^^

tänkte att de kanske kunde va kul för er att veta hur jag jobbar?
så varje dag den här veckan kommer jag att skriva vad mina arbetsuppgifter är...
såå idag e det måndag, då ser mitt schema ut såhär:

07.45-(ca)09.00:
hjälpa till med frukosten,
se till så att barnen bäddat sina sängar + dragit upp persiennerna
fixa frukt som dom ska ha med sig på skolan
hjälpa flickorna att kamma håret/fixa frisyren
gå med flickorna till skolan om inte mamman e hemma.

nångång under dagen:
plocka undan där det ser stökigt ut
tvätta köksgolv och toagolv
tvätta kläder

ca 15.30-19.30:
hämta flickorna på skolan om inte mamman gör de
ge dom mellanmål att äta om inte middagen är klar
hjälpa till med maten
plocka undan efter maten + diska

klart.

bjuder på en fruktansvärt rolig bild enligt Maddie:


puss å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0